Νews & Blog

Ο απόλυτος οδηγός για τη δημιουργία cocktail menu

By on

Με τη πρώτη συνταγή cocktail να χρονολογείται από τις αρχές του μακρινού 19ου αιώνα, η μόδα των cocktails γνώρισε ραγδαία αύξηση στα ’50s και έκτοτε έχει καθιερωθεί ως σήμα κατατεθέν της νυχτερινής και όχι μόνο διασκέδασης, όντας συνώνυμο όλων των bar παγκοσμίως.
 
Ως γενικός κανόνας, τα cocktails είναι μια αλκοολική μίξη με τρία ή και περισσότερα συστατικά – ένα μέρος ποτό (αλκοόλ), ένα γλυκό ή με ζάχαρη και, τέλος, ένα ξινό ή πικρό. Παρόλα αυτά, σε κάθε κανόνα υπάρχουν και εξαιρέσεις, όπως το Martini το οποίο αποτελείται μόνο από τζιν ή βότκα και βερμούτ, παραμένοντας μέχρι και σήμερα ένα από τα δημοφιλέστερα cocktails.
 
Ένα πλήρες cocktail menu, μικρό ή μεγάλο, είναι μια έξυπνη κίνηση η οποία όχι μόνο θα αυξήσει το συνολικό ποσό που ξοδεύουν οι πελάτες σας, αλλά θα μεγιστοποιήσει τις πιθανότητες να προσελκύσετε νέους, μετατρέποντας τους σε πιστούς θαμώνες. Με αυτό το τρόπο, δημιουργείτε μια ολοκληρωμένη εμπειρία επίσκεψης, η οποία μπορεί να σας διαφοροποιήσει από τον τοπικό ανταγωνισμό.
 
Σε αυτόν τον οδηγό δε σας προτείνουμε τις top 5 ή 10 συνταγές για τα “καλύτερα” cocktails, αλλά αναλύουμε στοχευμένες προτάσεις για το πως θα δημιουργήσετε ένα menu σύμφωνα με το προφίλ του μαγαζιού σας, ώστε να αναδείξετε τα δυνατά σας σημεία.

 
 

 
 

Πόσα cocktails να συμπεριλάβω στο menu; 

Με τη ζήτηση σε συνδυασμό με τα περιθώρια κέρδους να βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα, ο αριθμός των cocktail που θα συμπεριληφθούν στο menu σας είναι καθοριστικός. Παράγοντες όπως κατάλληλα εκπαιδευμένο/έμπειρο προσωπικό, διαθέσιμος εξοπλισμός/συστατικά και χώρος θα πρέπει να ληφθούν υπ’ όψιν – αν επιχειρείτε το κεφάλαιο cocktails για πρώτη φορά, τότε καλύτερα ακολουθήστε τη λογική less is more.
 
Συνήθως, 6-8 cocktails είναι ένας ικανοποιητικός αριθμός για ένα πολυσύχναστο bar, δεδομένου ότι το κάθε mix θα πρέπει να είναι εύκολο, γρήγορο και να αποτελείτε από 3-4 συστατικά. Εάν διαθέτετε περισσότερο χρόνο, χώρο, διαθέσιμα υλικά και εξειδίκευση, ένα menu των 12-14 cocktails ίσως σας ταιριάζει περισσότερο, ενώ εάν έχετε στο δυναμικό σας εξειδικευμένους cocktail specialists/mixologists, ακόμα και ένας κατάλογος των 50 cocktails είναι εφικτός.
 
Σε όλα τα παραπάνω, καλό θα είναι να συνυπολογίσετε ότι κάθε επιπλέον cocktail χρειάζεται επιπρόσθετο χρόνο προετοιμασίας, κατάλληλα συστατικά και συνοδευτικά/γαρνιτούρες, όπως φρέσκα και αποξηραμένα φρούτα, οπότε η ευελιξία και ο προγραμματισμός είναι οι λέξεις-κλειδιά που θα σας σώσουν από δυσάρεστες εκπλήξεις.

 

Ποιά cocktails να επιλέξω;

Τα cocktails που θα κληθείτε να επιλέξετε εξαρτώνται άμεσα από το ύφος του μαγαζιού και των πελατών που αυτό προσελκύει σε καθημερινή βάση. Κάνοντας έρευνα αγοράς, αναλογιστείτε ποια cocktails αντιπροσωπεύουν και παράλληλα αναδεικνύουν τη ταυτότητα του χώρου σας, καθώς και ποιά συστατικά μεμονωμένα είναι αυτά με τη μεγαλύτερη κατανάλωση (τζιν, βότκα, ουίσκι, κτλ.).
 
Πέραν τούτου, προϋποθέσεις όπως η αναγνωρισιμότητα, η τάση, η ισορροπία και η εποχικότητα πρέπει να πληρούνται – cocktails με βαριά ονόματα όπως τo Mojito, το Negroni, το Cosmopolitan και το Whisky Sour θεωρούνται από πολλούς must και ασφαλείς επιλογές, ενώ η ανάδειξη των χρωμάτων του καλοκαιριού με συστατικά εποχής θα προσθέσει μια νότα φρεσκάδας κατά τους ζεστούς μήνες.
 
Εάν προσφέρετε και φαγητό, τότε η διαδικασία ταιριάσματος (pairing) μπορεί να αποτελέσει πρόκληση, αλλά και μια δυνατή προσθήκη που θα συνεισφέρει σημαντικά στη κερδοφορία σας. Για παράδειγμα, μια θεματική βραδιά με Μεξικάνικο finger food απαιτεί σίγουρα μια αλατισμένη Margarita ή μια πικάντικη Paloma, όπου το βασικό συστατικό τους είναι η τεκίλα.

 
 

 
 

Τιμολογήστε και προωθήστε σωστά

Το κόστος του εκάστοτε cocktail σχετίζεται κατά κύριο λόγο με το κόστος των συστατικών – 18-24% του τελικού κόστους στον πελάτη αποτελεί το κόστος των συστατικών, ανάλογα με τη ποιότητα. Κατηγοριοποιήστε τα cocktails σας σε βασικά, standard και premium, γνωρίζοντας επακριβώς κάθε ένα από τα συστατικά τους, για να κάνετε αναλυτική κοστολόγηση. Έπειτα, εστιάστε σε τιμές που αντικατοπτρίζουν όσο το δυνατόν καλύτερα τη περιοχή σας και τη δυναμική των πελατών σας.
 
Όσο αφορά τη προώθηση του εγχειρήματος, αρχικά όλο το προσωπικό σας θα πρέπει να είναι απόλυτα εξοικειωμένο με το κατάλογο, έτοιμο να απαντήσει σε τυχόν ερωτήσεις ή απορίες των πελατών καθώς και να προτείνει επιλογές στους αναποφάσιστους. Φροντίστε οι προωθητικές ενέργειες σας (happy hour, combo προσφορές, νέες προσθήκες) να διαφημίζονται όχι μόνο στο bar και στους γύρω χώρους, αλλά και στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης κάτω από κατηγορίες όπως “Bestsellers” και “Δημοφιλή Τώρα”.

 
 

 
 

Προσθέστε τις δικές σας πινελιές

Με όλο και περισσότερους πελάτες να αναζητούν την αυθεντική εμπειρία στην έξοδο τους, η προσθήκη των δικών σας μοναδικών στοιχείων θα κάνει το menu σας να ξεχωρίσει. Παραδοσιακά, καινούργιες δημιουργίες signature cocktails, παραλλαγές κλασικών συνταγών, cocktails με περιορισμένο αλκοόλ, mocktails (χωρίς αλκοόλ) και coffeetails (με καφέ) κεντρίζουν το ενδιαφέρον των ψαγμένων πελατών. Μη ξεχνάτε ότι η πρωτότυπη ονοματοδοσία, η εύστοχη περιγραφή, ο καλαίσθητος κατάλογος, ακόμα και η ιδιαίτερη φωτογραφία και ο τρόπος σερβιρίσματος προσθέτουν πόντους στο τελικό προϊόν σας.
 
Φωτίστε τη δική σας δημιουργική εκδοχή είτε είστε ο ιδιοκτήτης με όραμα είτε βρίσκεστε πίσω από τη μπάρα ως προσωπικό, με γνώμονα πάντα ότι η πρόταση σας θα συναρπάζει σε γεύση και άρωμα, θα ταιριάζει στο χαρακτήρα του μαγαζιού και θα αποφέρει το πολυπόθητο κέρδος στο τέλος της ημέρας. Δεν έχει κανένα νόημα να έχετε στη λίστα σας ένα ευφάνταστο και πολύπλοκο cocktail με ακριβά υλικά και μηδενικές πωλήσεις!

 
 

Βρείτε τα συστατικά

των cocktail που θα καταπλήξουν τους πελάτες σας στη τεράστια γκάμα ποτών μας

Για να περιηγηθείτε στην ιστοσελίδα μας,

θα πρέπει να δηλώσετε υπεύθυνα ότι είστε σε νόμιμη ηλικία για κατανάλωση αλκοόλ.

Είμαι τουλάχιστον 18
Είμαι κάτω από 18